onsdag 4 februari 2009

Mitt barn
jag ser dig

jag ser dina tårar,som bildar pärlband
på din livsväg
Mitt barn jag hör dig
mamma, varför har jag två hem?
Mitt barn dina frågor bildar en väv
av ångest och tårar
Mitt barn jag ser din kamp om rätten
till din mor och din far.
din förvirring
Du frågar ?
Mamma
måste jag välja?
Mitt barn jag ser dig
och din kamp om
Rätten till ett hem
dina frågor träffar mitt innersta
berör min egen ångest
tillsammans vaggar vi varandra
Mitt barn jag ser dig när du går
till ditt andra hem
Du vinkar hejdå mamma
vi ses nästa vecka....

7 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar. Den värmde. :)
    Men åh, nu blev jag helt tårögd över det du har skrivit här ovan. :-S

    Kramis.

    SvaraRadera
  2. Om du går med i t ex bloggtoppen, tailsweep eller annat nätverk så kan du via dem se hur din statistik ser ut per dag/vecka/månad. :)

    SvaraRadera
  3. vad jobbar du med?

    SvaraRadera
  4. Ahaaa, men då fattar jag. Susnet.se - där skaffar du en besöksräknare och kan välja till att visa totalt antal, dagliga, online just nu osv. :)

    SvaraRadera
  5. Gå till anpassa -> Lägg till en gadget -> HTML/JAVASCRIPT, där du klistrar in koden, sen spara. Taaa-daaaa. :)

    SvaraRadera
  6. Käckt att min dikt dög till dig oxå

    SvaraRadera

Ni kan ju alltid slänga in en lite kommentar=)