måndag 5 oktober 2009

Tandläkarbesök!

Tandläkarbesök, ett dyrt helvete!! Jag har ALDRIG haft hål innan, men i dag skulle ja dit o laga ett o då märker dom 2 till=( DYRT!!! Men man måste ju trots allt fixa det om man inte vill bli tandlös innan man fyllt 30 så e de bara att fixa o betala.
På 2 besök e ja uppe i 2000 kr, o har minst 4 besök kvar=( Aaaah! Dom upptäckte dock i dag att det inte bara e jag som e slarvig utan att mina tänder verkligen fräter sönder. Likaså min tunga, vilket kan bero på obalans i kroppen, eller pH-värdena. Hon sa att om man inte tar detta vidare kan det bilda cancer i mun o hals, neeeeeeej!!
Inte mer sånt. Så nu ska jag vidare till en käk kirurg som ska kolla tunga o svalg.
Ja ja de löser väl sej.

Nog pratat om de. I går, en väldigt väldigt blåsig dag, yes! Vår/Thildas STORA studsmatta hade flugit med nät o hela skiten ca 50 meter bort, vällt soptunnorna o över båda bilarna. Vilket kunde gått rätt illa eftersom vi har helt ny bil. Men... Den klara sej=) Studsmattan låg iofs i 1000 bitar men jag tror vi hittat alla delar, lite inne hos grannarna me=)

Innan detta lilla mysterium hände så var jag o Thilda på badhuset med Anna & Klara. Mycket folk, men för övrigt en väldigt mysig dag!

Nu börjar snart det sjuka hollywoodfruar, men man MÅSTE ju se de.
Sååå tjing säger ja så hörs vi!!

2 kommentarer:

  1. Herregud så är det att bo vid kusten...;) Vilken tur att det inte hände något med bilen! Hoppas att det inte är helt kört med din mun, det är ju så sura pengar... Kram

    SvaraRadera
  2. Att din mun "fräter" sönder måste ju bero på allt kräkande, sa du det till dom så dom vet, annars gör det my friend!!

    SvaraRadera

Ni kan ju alltid slänga in en lite kommentar=)