tisdag 3 mars 2009

Du har sårat mig så djupt!!

1986 föddes en liten flicka vid namn Therese "jag". Jag bodde mina första månader i livet i ett litet hus med min mamma, pappa och hund i Röke. Sen när jag var ett fick min mamma hjärntumör, ingen visste om skulle överleva. Och just vid den tidpunkten går min så kallade pappa och är OTROGEN, med en av mammas bästa vänner. Sen 4 år efter får pappa och "Tina" Amanda, som nu är 19. Och året efter det får mamma och hennes nya Hanna & Totte "tvillingar". Och året efter det får pappa och Tina en till, josefin.
Pappa flytta till Båstad när mamma o pappa skildes. Så det har blivit att jag fått pendla 2 timmar dit 2 timmar hem varannan helg ända upp till jag fyllde 16 när jag flytta hemifrån. Under alla dessa år har pappa aldrig betalt ett skit till mig. Jo underhåll i 3 år. Innan dess inget. Mamma har tagit allt ansvar för mig, och hjälpt mig med de ekonomiska i hela mitt liv.
Pappa har aldrig brytt sig om mig. Ja kan säga att det har mest varit skit från den sidan. Men i dag slog det priset. Det börja med att jag blev ovänn me min lilla syster igår "den yngsta". Efter det ringer pappa i dag på jobbet och bara skriker vilken dålig människa jag e och hur jag kan säga sånt till min syster "vilket inte var något farligt ja sa". Sen sa han hur dålig människa jag var o att det var mammas fel, "DIN JÄVLA MAMMA" sa han. Men sen sa han det som gick rakt in i hjärtat. DU TAR ALDRIG ANSVAR FÖR NÅGOT DU HAR ALDRIG BRYTT DIG OM DIN DOTTER, DU KAN INTE TA ANSVAR FÖR HENNE, DU ÄR EN DÅLIG MAMMA!!! Mina slut ord i den meningen var, DU FINNS INTE FÖR MIG LÄNGRE, du e INTE MIN PAPPA.. Sen avbröts samtalet rätt qvickt.
Sen får jag ett mess lite senare där han önskar mig o Thilda ett bra liv!! Jaha?!


Fy fan, han skulle vara min pappa? Nu har jag ingen. Har egentligen aldrig haft någon. Mickes föräldrar bryr sig mer om mig än vad pappa någonsin har gjort.

Det värsta e hur kan han säga det me Thilda när han inte tagit ansvar i hela sitt liv? VA? Jag förstår inte. Ja hade aldrig kunnat säga så elaka saker till mitt barn.

Jag älskar Thilda o hon betyder allt, jag gör allt för henne. Att han bara har mage o säga att jag aldrig brytt mig om henne. Han vet inget om mej, han hälsar aldrig på och han ringer aldrig. Hur fan ska han veta något om mitt liv???



Inte nog med att dagen redan e piss. För när jag väl kommer hem så har jag ett brev som väntar på mej, jaha... 10 månader efter Therese har åkt fast för fortkörning, betalt boten på 3600 kr o i stort sätt glömt händelsen. NEJ då kommer det att jag blir av me körkortet 2 mån!!!!!! SJUKT!!! Inte min dag i dag asså...

Men som tur har ja folk som älskar mej, min sambo, dotter, mamma & syskon hemma hos mamma. Sånt märker man..


Haj!!

3 kommentarer:

  1. fast jag kanske inte är till så stor hjälp så är jag alltid på din sida. bara så du vet!

    SvaraRadera
  2. men herrrrrreee gud hur fan kan din "pappa" säga så, vad fan vet han om hur du är mot din dotter, och som jag fattat det är han väl inte den som ska säga nåt. Du verkar för fan mer vuxen än honom, Faan vad jag sitter här och kokar haha!!
    Fan ta vissa "föräldrar"

    SvaraRadera
  3. Ska vi starta en dålig-pappa klubb ? Jag vet exakt hur det är att ha en pappa som verkligen inte bryr sig ett skit.. Det är sorgligt. Förhoppningsvis har du,som jag,en brabra mamma! Kram gumman!

    SvaraRadera

Ni kan ju alltid slänga in en lite kommentar=)