lördag 17 januari 2009

Tänk om...


Tänk om man vore rik. Hur blir man rik? Snälla säg inte av att jobba. För hur får man ett sådant jobb? Antingen e det av kontakter eller någon schysst utbildning. Ja har INGET, varken kontakter eller utbildning. Varför inte? Som sagt, har man ingen utbildning kommer man inte långt. Nej, jag vet, men jag har en fantastisk dotter i stället. Jag hade gärna börjat plugga nu. Men då finns det inte en chans i helvete att jag kan betala mina räkningar. Vilket jag knappt kan nu! Jag HATAR att inte klara mig, nej för det gör jag verkligen inte. Jag får olika löner varje månad, o får jag lön så jag "klarar" mig så e det så det räcker PRECIS till hyra o räkningar. Kanske om jag har tur blöjor & välling, möjligtvis någon matbit. Kläder e det inte ens prat om. Hur fan kan man leva så, det frågar jag mej själv VARJE månad. Jag står knappt ut längre, jag kan ALDRIG unna mig någonting.
Jag vill med köpa kläder och leksaker åt min dotter, jag vill med köpa kläder till mig själv. FAN!!
Tur Thilda har en rik pappa som köper massa kläder till henne, och snälla mor & far föreldrar.
Men det känns inte bra, jag vill me skämma bort i bland.

Jag ska bli rik!! Några förslag på hur? Ja menar jag ska ju inte behöva vrida o vända på varenda jäkla krona exakt varje månad? Eller? Tydligen...
Jag kan säga att om jag inte haft en underbar sambo som stöttat mig i precis allt jag gör så hade jag gått under, FÖR LÄNGESEN!!

Så TACK Mikael, TACK, Jag älskar dig!!




Förresten Godnatt!!! ZzZzZzZ.....

4 kommentarer:

  1. Aaah,vet hur det känns! Nej det är inte kul alls,verkligen. & hur man ska lösa det vet i fan. Funderar på att plugga sen. Men det var faktiskt inte Lasse utan Mitt Piano. MEN Lasse är bäst,verkligen! & tack! Din är ju med riktigt snygg :)

    SvaraRadera
  2. Haj din jävor. Du läser väl min blogg?

    Annars får du stryk.

    SvaraRadera
  3. Vill bara trösta med att det i stort sätt kvittar vad man tjänar, det slutar bara med att man drar på sig större utgifter och i slutändan sitter man där så jäkla fattig att hundarna pinkar på en=( Själv försöker jag få den här månaden att gå ihop sig på några ynka hundralappar...

    SvaraRadera
  4. Om du klickar på mitt namn här ovanför så poff är du på min blogg smartie.

    SvaraRadera

Ni kan ju alltid slänga in en lite kommentar=)